Structure
Please, refer the LWMHeader.
Cell and Area division are the same as that of LWM.ヘッダーはLWMの方を参考にしてください。
また CellやArea分けもLWMと同じです。
[Data Stream Method]
<Method=1>
A polygon can exist only in an area.
Cell coordinate U,V & area coordinate X,Y are specified.polygonは各エリア内での指定になります。
pointはx,yのほかにu,vも指定されます。
<Method=2>
The points can exist outside the cell.
A single area can represent the entire cell.エリア内座標(X,Y) はCellの外にも指定できます。
ひとつのAreaでもCell内すべての指定ができます。
[Layed structure of the TexturedGroundPolygons]
レイヤーIDの少ない方から順に描画されます。
(SDK p.6参照)
[Header and Index]
BGL Header
TerrainDataFileHeader
VTPFileHeader
VTPIndexHeader
VTPIndexList
VTPCellID
VTPTextureHeader
VTPTextureNameIndex
VTPPackedTextureNames
There is nothing like the dwAttrib of L/WMP in VTP. VTPにはL/WMPのdwAttribのようなものがありません。 [VTPData(inside the Cell)]
Area
Layer
TextureID
Polygon
Point
vtp file structure.txt