Structure

Please, refer the LWMHeader.
Cell and Area division are the same as that of LWM.
ヘッダーはLWMの方を参考にしてください。
また CellやArea分けもLWMと同じです。


[Data Stream Method]
<Method=1>
A polygon can exist only in an area.
Cell coordinate U,V & area coordinate X,Y are specified.
polygonは各エリア内での指定になります。
pointはx,yのほかにu,vも指定されます。

<Method=2>
The points can exist outside the cell.
A single area can represent the entire cell.
エリア内座標(X,Y) はCellの外にも指定できます。
ひとつのAreaでもCell内すべての指定ができます。


[Layed structure of the TexturedGroundPolygons]
レイヤーIDの少ない方から順に描画されます。
(SDK p.6参照)

[Header and Index]
BGL Header
TerrainDataFileHeader
VTPFileHeader
VTPIndexHeader
VTPIndexList
VTPCellID
VTPTextureHeader
VTPTextureNameIndex
VTPPackedTextureNames

There is nothing like the dwAttrib of L/WMP in VTP.
VTPにはL/WMPのdwAttribのようなものがありません。

[VTPData(inside the Cell)]
Area
Layer
TextureID
Polygon
Point

vtp file structure.txt